Thursday, 18 August 2011

Raya dan nenek :)


 
Masa kecik-kecik dulu aku suka makan kuih semperit nenek.

 kuih semperit nenek sedap sangat! .ea! sangat sedap (subjektif saja). .hahah. .Tak sama dengan mana-mana
 kuih yang aku
 jumpa. sumpah!

Bila nk dekat puasa je selalu teringatkan kuih nenek yang sedap tu. .Nenek memang rajin buat kuih raye. .Nenek aku memang rajin . xkira la apa kerja sekali pun. .huhu. .tapi kuih yang paling aku suka semperit la. 

Bila cucu-cucu nenek dah tau yang nenek nak buat kuih raya. .mesti dia orang buat-buat sibuk ke dapur

pakat-pakat nak tolong nenek. Kadang-kadang cucu nenek ni sanggup bukak pose semata-mata nak rasa

kuih nenek. .(teruk perangai kami) hahaha. .nenek belah mak pulak bila masak. .masakan dia la paling sedap. .malay cuisine la. .nak-nak asam pedas. .fuhhhhh. .melotop. .haha


Ni la contoh kuih
semperit nenek :)

                                                              yummy! :p
and. .




                             slurppppp. .ade gok bukak pose kang! haha


Nenek. .ingat lagi mase kecik-kecik dulu nenek selalu jahitkan baju raya untuk kite orang.
Sepupu semua same je. .kaler same. corak same. .huhu. .mcm BORIA! haha. .nenek jahit sendiri dengan tangan nenek yang dah makin kasar tu. 

tapi sekarang nenek dah tak larat. Umur nenek pun dah semakin meningkat.Nenek dah tua. Noe rindu semua

kenangan tu. .Noe rindu semua baju-baju raya yang nenek jahitkan untuk noe sejak dari kecik lagi. Bila dah besar nenek

dah tak jahit lagi baju kurung untuk kitorang. .Noe paham nenek tak larat. :(

sekadar hiasan. .huhu :)

 Tahun lepas nenek tak ada semangat nk beraya. .atuk dah tinggalkan kita. .nenek menangis depan cucu-cucu nenek. .nenek dah tak dapat tahan kesedihan nenek. .padahal raya tinggal lagi berapa hari. .ayah pun same. .tak dapat tahan sebak. .pagi-pagi raya da menangis. .ape ni. .tak rock la. .iskh3x. .tapi anak-anak dia yang laen macam tak rasa pape pun. .dia orang mungkin sorok perasaan dia orang tu. tp apa pun. .kesian nenek. .  :'(
 

Nenek. .walaupun kadang-kadang noe terasa dengan nenek bila nenek lebihkan cucu-cucu nenek yang lain tapi noe tetap sayang nenek. noe paham cucu nenek ramai. noe tak pandai ambik hati nenek macam mereka-mereka tu. tapi noe bersyukur sebab noe bukan tergolong dalam cucu-cucu nenek yang nenek jarang jumpa. .atau nenek langsung tak bertegur. .noe tahu nenek mesti ada perasaan sayang kat noe walaupun sikit. .huhu <3



ni lah nenek dan atuk belah ayah. .sayang nenek ngn atuk :)




hari tu aku ada Bluetooth gambar nenek dengan atuk dengan sepupu aku. .hahaha. .

bila tengok-tengok balik dah tak gaya nenek aku dah. .berguling seko-seko gelak masa tu. . haha. . :D
 

                                                title: nenek ku rawk! \m/ ^_^


gambar arwah atuk masa muda. .abang polis. .hahah :D





tahun ni aku tak dapat beraya kat Malaysia. .aku terpaksa ikut family ke Thailand. .Beraya di rumah saudara nenek belah mak. .nenek belah emak pulak dah macam x berapa sihat. .mak cakap dia teringin nak jumpa adik beradik dia kat sana. .tahun ni mungkin tahun paling sedih sebab aku x pernah langsung beraya kt mana-mana selain kat kuantan ni je. .rumah atuk dan nenek kat sebelah je. .iskh3. .sedihnye. . :'(


tu saje yang mampu aku tulis. .tbe-tbe je air mate aku tertumpah sendiri. . haha. .k tata. .Assalamualaikum <3

PENGIKUT SEJUK SAYA

RIOT!